Bringo, cumpărături online- primul pas spre …

*reading time: 5 min
Am simțit pe pielea mea că viitorul e mai aproape când, într-o zi de sâmbătă, am decis să instalez aplicația și să fac prima comandă. Curioasă cât de rapid ajunge la mine sucul la care pofteam, dar pentru care nu aveam voința necesară să înfrunt cele 40 de mii de grade din Clujul de august.
Cum merge, în cât timp, ce face, ce a ieșit și ce poate însemna comoditatea unei astfel de aplicații?

Bringo este aplicația de cumpărături la domiciliu care aduce mai aproape viitorul evident care ne așteaptă ca specie și a fost prezisă de multe SF-uri.

O aplicație de cumpărături lansată în 2016 și un concept la care mă gândeam și eu, prea devreme, în 2005, când antreprenoriatul mă împingea să mai fac ceva care să îmi facă fire albe.
Probabil și ei o gândeau cam tot de pe atunci, dar și-au dat seama că a angaja oameni care să facă aceste cumpărături sau a avea stocuri într-un depozit nu este soluția.
Soluția a fost transformarea în aplicație și modelul Uber. Adică descentralizarea cererii, a ofertei și a modului în care cele două se găsesc (am vrut să scriu că -se satisfac unape alta, dar sună porno…so) se găsesc pentru a aduce oamenilor timp, altor oameni bani și magazinelor clienți pe care nu îi vor vedea niciodată la față.
De altfel, fondatorii așa și spun în interviul pentru StartUpcafe Nu că asta și-au dorit, o aplicație pentru introvertiți și agorafobici or the likes, ci una care să aducă timpul înapoi în mâinile noastre (goale de acum de plase pline).

Statistici ca să ne simțim prost

În august 2018, Google spune că sunt cam 13.000 de căutări pe acest cuvânt cheie „Bringo”, așadar afacerea are potențial. Iar ca un punct de comparație, „supermarket online” are un volum de căutare de 9900 în ultima lună, loc destul pentru toată concurența care se află pe segment.

Cumpărături online, economie de timp, de bani și de mișcare

Aplicația este disponibilă doar pe telefon din câte am găsit eu (dezavantaj pentru mine, mă mișc mai repede pe laptop și aș fi preferat o astfel de interfață) și Bringo lucrează pe 3 fronturi:

1. Oferta – încheie parteneriate cu micii producători locali de legume și fructe, băcăniile, magazinele specializate sau cele fără puncte de vânzare numeroase, alături de lanțurile de magazine consacrate.
Sau cel puțin asta scrie pe site. În Cluj, oferta este preluată doar de la Carrefour Cluj, Carrefour market, Carrefour express, La maison du savon de marseille și de la Animax. În alte orașe, poate că pe listă își fac loc și cei mai mici. Prețurile mi se par decente, și calculând serios dacă merită reducerile pe care le găsesc uneori în magazin eu versus a nu merge deloc și a economisi timp, banii de taxi și mușchii mâinilor, plus toate celelalte anxietăți ale unui om care nu se înțelege bine cu aglomerația…am ajuns la clara concluzie făcătoare de blog că aplicația asta MERITĂ.
2. Cererea – așa cum am arătat în cifrele căutărilor online, oamenii nu vor, nu au timp, nu au chef sau nasul necesar deplasării spre magazine și preferă cumpărăturile aduse la ușă tot mai des, tot mai mult. Și vor alege cele mai simple soluții pentru asta. Cum timpul e la fel de prețios și când încerci variante, de obicei ce încerci prima dată te face client fidel, excepție cazul în care e un dezastru de experiență. Cum la mine a fost totul ok, m-am convertit și știu ce fac de acum când uleiul se termină, pisoiul cere mâncare sau mai am doar un capac de balsam de rufe rămas.
3. Legătura – livrator Bringo
Adică Uber pentru cumpărăturile tale. Cei care se înscriu pot fi notați după fiecare livrare și le poți vedea punctajul. Nu știu condițiile în care poți deveni livrator, dar știu că se câștigă 19,99 lei/livrare. Dacă vreți să știți ce face un livrator Bringo și cum arată procesul din culise? Am găsit un blog fain despre asta și îl poți citi accesând cuvintele subliniate mai sus. 🙂

Mai multe despre cum să devii magazin partener, livrator sau client, pe site-ul lor.

Concurenți

Evident, cum era de așteptat într-o piața unde poți să trăiești doar dacă închei parteneriate puternice, concurenți sunt tot lanțuri de hipermarketuri care au venit cu idei de acest gen. Și greu nu era. De la a aduce acasă canapele, frigidere sau piscine, tot ce stătea în fașa unei astfel de tranziții la livrarea de alimente era metoda care să nu implice achiziția de mașini suplimentare, frigorifice și personal.
Din prima zi cred că Emag a fost concurent pentru Bringo. Ei au început la fel de voluminos, dar pe parcurs au ajuns un fel de one place stop pentru orice. E o soluție. Dar uite acum am intrat aici, pe emag supermarket și îmi spune la multe dintre produse că vor fi accesibile „curând în zona ta”. Eu aș fi vrut să scriu azi că există, nu în curând. Mă rog. Deși spune că face livrări în toată țara, mă îndoiesc mereu de reclame, așa că…mai vedem, poate când o să și fac un cont aici.
Concurent e și Cora Drive, cu un volum de căutare de 110.000 căutări în Google în ultima lună. Comenzi online sunt disponibile în București, Ilfov, Constanța, Cluj, Bacău, Ploiești și zonele limitrofe. Taxa de transport este de 15 lei, în comparație cu cei 19,99 de la Bringo, dar nu știu dacă au aplicație. Iar ca să descoperi singur dacă e un concurent puternic pentru Bringo, poți începe comanda online aici.
Și Mega Image se află pe această piață și știu asta de când în Cluj nu era Mega Image și pofteam la un produs găsit doar acolo și gustat doar când mergeam acasă. Am luat în calcul opțiunea de comandă online și eMag făcea livrări pentru ei. Am renunțat până la urmă, iar aplicația/modalitatea lor nu am încercat-o, dar puteți să o descoperiți aici, pentru altă metodă de a face cumpărături online.

Sunt desigur și companiile mme (adică mici, mijlocii și epuizate) care încearcă să facă din acest domeniu unul de trimestre pe profit, dar cred că, la fel ca și în cazul buticurilor de scara blocului, nu vor putea face față concurenței celor mari și bine înfipți în parteneriate.

Bringo păreri prima utilizare:

  • aplicație intuitivă – în 20 de minute aveam gata lista de 31 de itemuri
  • prima comandă nu a avut cost de livrare
  • timp de livrare ei spun 90 minute. A durat 2 ore, dar sincer când am instalat aplicația mă așteptam să vină mâine dimineața
  • nu mă așteptam să văd în timp real că cineva a preluat comanda, cine e, cum arată și ce review-uri are
  • mesaje în aplicație de la/către livrator și asta a ajutat când mi-a spus că nu găsește ceva din listă și am sugerat înlocuitor
  • poți vedea când livratorul a plecat de la magazin
  • livratorul m-a sunat înainte de a ieși din magazin pentru a întreba dacă nu cumva mai vreau ceva (periculoasă pentru cei cu pofte procedura asta de vânzări)
  • deși aplicația îți arată în timp real unde e mașina livratorului, acesta mi-a dat mesaj că întârzie (nu era deloc în întârziere, dar a fost amabil)
  • în aplicație vezi după ce pui totul în coș n cost esimativ, iar la final, când livratorul iese din magazin, costul se actualizează cu cel real, ca să ai banii pregătiți
  • poți plăti cash la livrare sau cu cardul la livrare, nu pe net
  • aplicația are ceva loc de mențiuni comandă, deci cred că poți alege tu ora livrării
  • primești și bonul împreună cu plasele de cumpărături

Avantaje:
– mai mult timp pentru tine – fără ieșiri de care nu ai chef. Cum vezi timpul de livrare, poți să nici nu fii acasă.
– liste mai cumpătate și economie de bani – pentru că știți sau ar trebui să știți multe din tehnicile suermarketurile de a-ți vinde mai mult, de la coșuri mari, la plasarea produselor. Pe aplicație ești doar tu și nevoile tale și asta va arăta totalul. Mai ales pentru că acesta este afișat constant la vedere.
– listă pe care o poți re-comanda. Adică poți face o listă cu lucruri de care ai nevoie regulat și nu e nevoie să le cauți din nou în aplicație, doar să dai Comandă din nou, 1 secundă, Gata!
– ai fost ieri la Untold și Armin a mixat iar epic până la 8? Nu ai nimic în casă după 4 zile de festival? 5 minute instalarea, 20 minute adunarea comenzii și maxim 2 ore livrarea și poți fii om iar fără să fie nevoie să mai faci încă 5000 de pași după cele 500.000 de sărituri din weekend.

Cam asta a fost experiența mea cu Bringo, prima aplicație de genul cumpărături livrate acasă pe care o încerc. Și de la care nu cred că mă mut. Surprinsă de faptul că mai sunt servicii în România care nu mă dezamăgesc și pornind cu scepticism la a încerca și asta, surpriza a produs acest blog.

Spor la economisit timp și bani!

PS: Ce urmează să ne vină la ușă, fără să facem un pas?
PPS: Timpul economisit poate fi petrecut la sală (ha ha-ha ha-ha)
Zi inspirată,

logo 2 cu nume rosu

Featured image source

Reclame

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s